Jaké je ráno, takový bude celý den

Rána jsou pro mnoho lidí stresující. Nestíhají, jsou ve spěchu a na nic nemají čas.

Pokud i pro vás vstávání představuje problém, zkuste jít včas do postele a dříve vstávejte.

Budete mít čas na pohodovou rodinnou snídani, která vás příjemně naladí a dodá energii tělu i duši. Pokud vstanete s úsměvem, je velmi pravděpodobné, že vám dobrá nálada vydrží až do večera.

Ranní jídlo působí jako jakýsi startér metabolismu.

Ti, kdo ráno pravidelně snídají, se stravují během celého

dne rozumněji a nemají takovou tendenci konzumovat prázdné kalorie, tedy jíst potraviny, které obsahují převážně rychlé sacharidy, ale nikoli vitaminy a minerály.

Naopak ti, kdo nesnídají vůbec, mají potom tendenci spořádat přes den více tučných jídel a mívají také nutkání stále něco

jíst i mezi jídly.

Je dobré vědět

Müsli je bohatší na sacharidy, proto ho jezte

nejlépe na snídani.

Do müsli si můžete přidat jogurt, tvaroh nebo

ho zalejte mlékem, dosáhnete tak většího

pocitu sytosti.

Konzumace müsli nebo ovesných vloček

je vhodný způsob k doplnění denního příjmu

vlákniny do organismu.

Pro váš organismus je lepší, když jíte v kratších

časových intervalech menší porce, přibližně

každé 3 hodiny, t.j. 5 - 6 jídel denně. Lépe tak předejdete pocitu hladu.

Léčbu obezity však mohou zlepšit i nové objevy ve výzkumu. Vědci objevili hormon leptin, hormon vylučovaný tukovou tkání, který informuje mozek o množství uloženého tuku v těle. Jeho nepřítomnost může vyvolat těžkou obezitu s poruchami přijímání potraviny.

V lidském organismu byly objeveny nové nevázané bílkoviny, podobné bílkovinám, které byly zjištěny

ve specifické tukové tkáni hlodavců. Tento druh bílkovin rozptyluje energii ve formě tepla spíše než svalovou aktivitou nebo uložením, jejich rozdíli mohou vysvětlovat rozdíly v přírůstcích hmotností

u osob se stejným energetickým příjmem.

Zvyšují se znalosti o komplexnosti látek, které řídí příjem potravy. Byly objasněny funkce látek, které

se nazývají monoaminy a některých peptidů. Nyní, když byly objeveny nové peptidické složky bílkovin, agouti nebo orexin, a byl specifikován mechanismus jejich účinků, je možné na tomto základě zahájit vývoj nových léků.

V rámci výzkumu bylo identifikováno několik genetických faktorů, které mohou zvyšovat predispozici

k obezitě, nebo jiné, zabraňující vzniku obezity. Dalším výzkumem mohou být rozlišeny různé typy

obezity podle jejich genetického charakteru, což může vést k vývoji nových diagnostických metod

a individuálních léčebných strategií.

Mezinárodní organizace zabývající se studiem obezity, vyhlásily ve spolupráci s WHO tříletý program

s cílem upozornit vlády na rostoucí problémy v souvislosti s nárůstem obezity. Důraz je kladen spíše

na správné udržování stálé hmotnosti než na rychlé zhubnutí.


Výzkum v těchto oblastech pokračuje dál.


Výrobky firmy Mogador s.r.o. lze zakoupit nebo objednat v každé dobré lékárně, prodejně zdravé

výživy a vybraných řetězcích. Naše výrobky zakoupíte také online na eshopu lekarna.cz a aaaleky.cz

Nápoje ZAJÍC

Ochutnejte rostlinné nápoje bez lepku

a laktózy se snadnou přípravou.

Nutrikaše probiotic

Instantní kaše bez lepku a laktózy

je vhodnou součástí racionální stravy.

PharmaLINE

Produkty lékárenské kvality zaměřené

na volně prodejné přípravky.

Průmyslová výroba

Výrobky určené pro průmyslovou

výrobu a gastronomické provozy.

Výrobky zdravé výživy

Další výrobky pro zdravý životní styl

i snadný způsob doplnění vitaminů.

Jak má snídaně vypadat?

Možností jak připravit zdravou a chutnou snídani je nepřeberné množství. K snídani si klidně můžete dopřát téměř cokoli, na co máte chuť. Vhodným zdrojem bílkovin ke snídani jsou i nízkotučné sýry,

ale také ořechy, celozrnné pečivo nebo obiloviny. Velmi vhodné jsou propagované cereálie nebo müsli, které jsou moderní a zdravou alternativou klasických párků, bílého pečiva či zůstatkových potravin

ze včerejšího dne. Ideální složení snídaně bohaté na vlákninu je sypané musli nebo ovesné vločky

v  kombinaci s mlékem, sójovým, pohankovým nápojem nebo  jogurtem. V ideálním případě můžete doplnit čerstvým ovocem nebo ořechy.

Snídat se dá naučit

Mnoho lidí, kteří odmítají snídani, to vysvětlují tím, že ráno nemají na jídlo ani pomyšlení, ani na něco chuť. Odborníci na výživu naopak tvrdí,

že je to jen věc zvyku.

Nechuť se prý dá postupně překonat,

ovšem jen pokud sami chcete

zlozvyk změnit.

Důvodů se najde dostatek.

Kromě již zmíněných negativních

vlivů může být dobrou motivací,

být vzorem vlastním dětem.

Pokud vás uvidí pravidelně snídat,

stane se jim ranní rituál přirozený

a oblíbí si ho.

Ale když je vaším pravidelným ranním rituálem

jen černá káva a pak posnídáte až v zaměstnání

či vůbec, počítejte, že vás věrně napodobí.

Zdravá snídaně doplní zásoby glukózy a dodá vám tak energii

potřebnou k úspěšnému startu do nového dne.

Jste neustále podráždění? Cítíte se být ve stresu? Snídaně vám dodá nutnou sílu a energii k zvládnutí každodenních situací. Únava jen tak nepřijde a budete se cítit vyrovnanější, odolnější a vaše celková kondice (jak fyzická tak psychická) půjde nahoru.

Základem zdravého životního stylu je nejen vyvážený

jídelníček a pravidelná strava, ale i pohyb.

V oblasti výživy a zdraví je hlavní pozornost zaměřena na složení

naší potravy a na to, jak ovlivňuje nebezpečí vzniku různých chorob.

Mnohem menší pozornost je naproti tomu již tradičně zaměřena

na naši tělesnou aktivitu. V současné době se však tento poměr mění,

neboť se projevují prospěšné účinky fyzické činnosti nejen z hlediska

celkového zlepšení tělesného i duševního stavu, ale i z hlediska

snížení nebezpečí různých chronických chorob.

Snížení tělesné aktivity je jednou z hlavních příčin

nárůstu obezity. Řada studií prokázala výhody

aktivního a zdravého životního stylu

při prevenci obezity.

Tyto aktivity především brání zvyšování

tělesné hmotnosti ve středním věku.

Pro boj s obezitou

je zapotřebí hlavně upřimné

odhodlání a vytrvalost

V současné době se počet obézních lidí stále zvyšuje, ale je to však problém spíše estetický, než zdravotní. Obezitu má za důsledek více faktorů: lidé jedí více než potřebují, mají nedostatek tělesné činnosti, genetická dispozice, endokrinologické abnormality a zdravotní podmínky.

Pro úspěšný boj s nadváhou je třeba, aby byl organismu dopřán dostatečný pohyb. Tělesnou aktivitu

je třeba přizpůsobit každému člověku zvlášť. Vědci doporučují sportovní aktivity jako jsou např. plavání, jízda na kole či aerobic. Sport je ovšem jen částí receptu na snížení hmotnosti.

Nezanedbatelnou součástí je i zdravý jídelníček a přiměřený příjem potravin. Je třeba také dodržovat

pitný režim. Zejména při zvýšené fyzické aktivitě.

mogador_napoje_zajic.html
mogador_nutrikase_probiotic.html
mogador_pharmaline.html
mogador_vyrobky_zdrave_vyzivy.html
mogador_prumyslova_vyroba.html